Monday 22 September 2014

MY ATKINS!

Teks       :       Azaliza Salmin
Gambar  :       Arkibku

       Assalammualaikum, semua! Selamat memulakan tugas hari ini! Laksanakan tugas tersebut dengan penuh keikhlasan dan senyuman!
       Kepada Cikgu Monalita Mansor yang disayangi, tugasan masih dalam proses pembikinan. Hihihi. Apabila sudah mula menulis ni, walaupun sekadar catatan harian, mood untuk berimaginasi seakan-akan menyala kembali. Tapi, masih dalam kesamaran, namun saya akan cuba untuk menggarap idea demi mu,cikgu!
       Pernah dulu aku bercerita tentang dietku, bukan? Ingat lagi, tak? Diet Atkins tu. Ya, dulu tak silap aku sekitar bulan April 2014, aku memulakan diet Atkins. Memang aku sangat disiplin waktu itu, dan hasilnya juga sangat memberangsangkan walaupun inchloss tak banyak mana.
       Namun, sejak pertengahan Ramadhan yang lepas, aku dah tak kuat semangat. Sehingga tiba musim raya, dan sampailah ke hari ini, dietku tak mula-mula lagi. Berat badan yang dahulu semakin menghampiri, walaupun aku akui, selepas aku tidak mengamalkan diet Atkins, berat badanku statik! Serius! Tetapi, sejak seminggu dua ni, bila aku timbang, jarum timbang tu dah bergerak ke kanan. Maksudnya, dah tak statik lagi!
       Tak tahulah aku bila aku nak mulakan kembali dietku itu semula. Hmm, kalau benar-benar disiplin, memang boleh kurus kau!
       Ok lah, setakat ini dulu buat masa ini.
       Idea!!! Datanglah kau ke dalam lubuk minda dan jiwaku! Datanglah!
       Hihihi.

       #Salam kasih sayang!

1 comment:

  1. meh la post gambar sebelum dan selepas...
    alhamdulillah. semoga semangat terus menyala-nyala.

    ReplyDelete