Saturday 5 April 2014

Rindu Ini..

Teks       : Rindu nak ber'blog'ing
Gambar  : Carian Google

Lama betul rasanya aku tak buka blog aku sendiri..terasa diri ketinggalan dalam segala hal..

Terlalu banyak perkara yang perlu diutamakan terlebih dahulu dalam kerja seharianku. Di pejabat, aku seoolah-olah seperti telah di'mug' kerana tak abis-abis dengan lappy aku saat awal aku ade blog. Alah! Baru dua minggu lepas rasanya!

Yelah! Manakan tidak, hampir semua kerjaku tertangguh. Buat sikit-sikit, bila nak habis? Telefon acapkali berdering sampai aku rasa nak cabut wayar telefon! Mengganggu! Tapi nasib baik akal aku masih waras. Aku kan makan gaji, mana boleh buat macam tu demi kepentingan sendiri. Tak amanah!

Semuanya bergantung atas daya usahaku sendiri sebenarnya. Aku yang kena pandai membahagikan masa. Jangan la buat waktu kerja, kan?! Itulah..nak cari masa lapang kala berada di rumah, tu yang aku tak tau bila. Sementelah anak kecil masih menyusu badan. Kalau dia nak tidur, confirm aku pun tertidur sekali! Nak bangun tengah malam atau awal pagi? Hmm, itulah yang sedang aku usahakan.

Tugasan kelas ABDR banyak yang masih tertangguh. Syukur kerana Cikgu Monalita Mansor masih ingat akan aku, dan sentiasa beri dorongan. Alhamdulillh.

Minat dihati ini tidak pernah padam. Sedang mengimbangi segala hal, antara kerja, urusan rumahtangga, dan minat dalam kehidupan seharian. Semoga jalan keseimbangan yang dicari akan aku temui. InsyaAllah.

Salam kasih sayang.

No comments:

Post a Comment