Monday 21 April 2014

Twilight Saga


Teks       :   Sekuel Twilight Saga
Gambar  :   Carian Google

Aku sangat sangat sangat sukakan filem sekuel ini!! Sangat best!

Tapi, aku bukan menonton filem ini di pawagam. Hehehe.
Apa yang aku lakukan, aku copy dari pendrive kawan-kawanku. Jimat, dan tak perlu aku ke pawagam untuk menyaksikan filem ini.

Kelima-lima siri cerita ini ada dalam komputerku. Aku sangat sukakan jalan cerita filem ini. Dari satu episod, ke episod seterusnya, ia saling berkait. Memeang cerita ini adalah adaptasi dari novel, jadinya, thumbs up untuk pengarang novel inilah!

Kadang-kadang aku terfikir, kalaulah ada filem melayu yang macam ini. Mempunyai penonton setia sendiri. Rasanya ada sahaja filem yang berepisod, tapi rata-ratanya semua filem aksi, kan? Dan aku bukanlah penggemar filem aksi Malaysia. Aku rasa ridak sesuai orang Malaysia ni buat filem aksi, gengsterisme. Tapi, iu hanya pendapat aku. Yang pasti, aku memang tidak galakkan anak-anak aku untuk menonton filem aksi Malaysia.

Kenapa eik? Kalau filem aksi luar negara, ok je? Macam tak adil,kan? Hmm...Memanglah kita patut sokong filem industri negara kita sendiri, tapi kalau kita tengok filem gangster buatan Malaysia, ia seolah-olah boleh mempengaruhi sikap anak-anak yang masih kecil. Yelah, bahasa Mlayu, orang kita, bandar pun di dalam Malaysia. Jadinya, kalau anak yang baru nak meningkat besar, pasti tertanya-tanya dalam kekaguman melihat heronya, memang ada berlakukah adegan sebegitu di dalam negaranya sendiri. Bukan setakat anak, emaknya pun tertanya-tanya sekali!

Apapun, itu hanyalah pendapat peribadiku!

Yang pasti, sekuel Twilight Saga adalah sekuel yang paling best pernah aku tonton, walaupun berulang kali! Dengan barisan pelakon yang mantoooppp!!



#best movies ever!

No comments:

Post a Comment