Tuesday 8 April 2014

Teduhan Kasih

Teks       : Teduhn Kasih (TV3)
Gambar  : Carian Google

Aku tak baca pun novel untuk drama ni. Tapi aku tau yang ia adalah adaptasi dari novel.

Drama ni memang best. Disokong pula oleh pelakon-pelakon yang memang mantap, terutama Nabila Huda. Memang sakit hati kalau tengok watak si Nabila Huda ni. Maksudnya, dia memang pandai membawakan sebarang watak la, kan! Semua menjadi!

Drama ni memang dah lama habis sirinya di TV3. Cuma, tulah, aku kan baru je ade blog sendiri. Niat nak komen tu memang dah lama, tapi blog baru je ada. He he he. So, perasaan nak komen tu tidaklah membuak-buak seperti masa aku mengikuti drama bersiri ni.

Cuma, yelah. Macam drama 'Menjinak Ombak', balasan kepada yang jahat ni selalu di episod yang last. Padahal dah terlalu banyak kejahatan dilakukan. Last-last, eksiden, pastu cacat atau gila. Itu je. Kadang aku nak tengok slot balasan kepada yang jahat ni di pertengahan episod ke, atau dalam dua hingga tiga episod, ok la. Yelah, penonton dah geram, bila tiba-tiba buat jahat dapat terus balasan, ha, kan baru puas tengok. Pastu, olah la balik penceritaan tu supaya dia boleh buat jahat balik.

Pandai je aku ni, eik!

Well, itu hanyalah pendapat peribadiku. Apapun, memang tahniah la kepada pengarah. Kalau nak ikutka,. baca dari novel biasanya lebih best daripada adaptasi drama. Tapi, oleh kerana aku tak baca pun novel ni, jadi aku rasa drama ni memang best dan sentiasa buat aku ternanti-nanti. Tahniah!

Plus, soundtrack drama ni memang meletop!


No comments:

Post a Comment