Saturday 5 April 2014

Menjinak Ombak

Teks       : Menjinak Ombak
Gambar  : Carian Google

Ha! Siapa mengikuti drama ini? He he he. Akulah salah seorang peminat drama bersiri ini!

Sebenarnya, tujuan aku cipta label ni, sebab aku memang suka bagi komen apabila menonton sesuatu cerita di tv. Bak kata suami aku tika aku asyik komen itu, ini, "jadilah pengarah sendiri"! Agaknya, dia malas nak dengar kot! Tapi, kadangkala die bersetuju juga dengan apa yang aku kata, dan ade sampai dia pun memberi idea lain berkenaan plot penceritaan itu.

Aku bukan nak meng'kondem' mana-mana cerita, label ini hanyalah pendapat peribadiku, ya!

Selalunya, aku akan beri ulasan/komen tentang pengakhiran episod cerita. Yelah, episod awal pastilah dah best! Sebab tu aku jadi penonton setia.

Dalam cerita ni, cuma yang tak berapa best ialah, yang jahat mesti dapat balasannya dalam episod teakhir je! Betul tak?! Rasa macam sekejap saja balasan yang diterima atas kejahatan yang dilakukan dalam beberapa episod. Aku rasa, bukan drama ni saja, kebanyakan drama macam tu lah ending nya. Macam, 'klise' gitu.

Cara penyatuan Firhad dengan ...(alah!lupa pulak nama Qistina dalam drama ni!)..pun terlalu singkat. Hanya diakhiri dengan tulisan paparan di skrin je. Hati dah berbunga cinta bila tengok, so, tunjukkanlah saat-saat manis lagi bahagia hingga ke akhirnya! Baru lah terbuai perasaan ni!

Apapun, itu semua hanyalah pendapat peribadiku. Bukan nak mengata atau apa ya! Aku cuma meluahkan apa yang aku rasa sebagai penonton!

No comments:

Post a Comment