Monday 20 November 2023

Survival Family ~ movie berdasarkan fakta sains

 

Entri di FB pada 16.11.2023


Kredit           :      Abdul Khalid Abdul Aziz

Sumber         :      FB Abdul Khalid Abdul Aziz

 

KAEDAH SAYA DALAM MENGKAJI TARIKH PERISTIWA YANG MUNGKIN BERLAKU DI MASA HADAPAN.

 

Insya ALLAH selepas habis membaca tulisan penting ini para pembaca akan tahu serba sedikit bagaimana dengan izin ALLAH saya dapat mengetahui tarikh peristiwa tertentu yang akan berlaku di masa akan datang. Jemputlah baca hingga habis. Saya sangat sayangkan tulisan ini.

 

Deklarasi Balfor telah dibuat pada tahun 1917

50 tahun selepas itu iaitu pada tahun 1967 Israel melancarkan perang 6 hari menawan Baitulmaqdis yang diketuai oleh Moshe Dayan, seorang lelaki yahudi yang buta sebelah matanya. Dia adalah pembawa tanda dajjal kecil. Boleh cari di internet gambarnya.

 

50 tahun selepas 1967 iaitu pada Disember 2017, seorang lagi pembawa tanda dajjal kecil iaitu Donald Trump telah mencemarai Masjidil Aqsa apabila dia mengisytiharkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Tanda dajjal kecil pada dirinya ada pada tarikh penting dalam hidupnya. Insya ALLAH sampai pada masanya saya akan jelaskan jika ada keperluan.

 

70 bulan selepas Disember 2017 ialah Oktober 2023, pada tarikh itulah peperangan besar Al Aqsa bermula yang masih berlarutan hingga sekarang.

Peperangan Al Aqsa Oktober 2023 adalah bersamaan 50 tahun selepas Yom Kippur war yang berlaku pada Oktober 1973.

 

Peperangan yang berlaku pada Oktober 2023 ini adalah berpunca daripada Al Aqsa storm (serangan Al Aqsa) yang dibuat oleh orang-orang Yahudii dalam perayaan Sukkot pada hujung bulan September 2023.

 

Itulah punca sebenar serangan besar-besaran Hamas dilancarkan pada Oktober 2023. Ia berpunca daripada serangan ke atas Masjidil Aqsa oleh Yahudi semasa perayaan Sukot yang disambut pada hujung bulan September 2023.

 

Hamas dah nyatakan peperangan ini sebab itu tapi malangnya masih ramai umat Islam yang tak faham dan masih beranggapan Hamas yang mulakan dulu. Sebenarnya ia bermula pada 29 malam 30 September 2023 iaitu serangan orang Yahudi ke atas Masjidil Aqsa untuk meraikan perayaan Sukot selama 7 hari hingga 6 Oktober 2023.

 

Peristiwa 29 malam 30 September 2023 bersamaan 15 Tishrie kalendar Hebrew itu bersamaan 23 tahun selepas intifada kedua yang berlaku pada 28 September 2000.

Pada 28 September 2000, Ariel Sharon seorang lagi pembawa tanda dajjal kecil telah mencemari Masjidil Aqsa dengan mencerobohinya. Peristiwa itulah yang telah menjadi punca kepada kebangkitan Al Aqsa kedua pada 28 September tahun 2000.

Ariel Sharon adalah antara pemimpin Israel yang banyak tanda dajjal pada dirinya. Insya ALLAH yang ini juga akan saya jelaskan bila sampai pada masanya jika perlu.

Masih lagi berkisar tarikh hujung bulan September. British mula mendapat mandat ke atas Palestin pada hujung bulan September juga iaitu pada 29 September 1923. Hujung bulan September 2023 genaplah 100 tahun mandat British ke atas Palestin.

Jadi saya percaya mereka akan melakukan sesuatu yang besar ke atas bumi Palestin memandangkan begitu banyak peristiwa besar menjurus ke arah tarikh itu.

Peristiwa besar apa pula akan berlaku pada tarikh itu ? Untuk jawab soalan ini, saya perlu melihat pula situasi politik di Palestin dan rancangan-rancangan yahudi di sana.

 

Setelah mengambil kira semua itu maka saya berpendapat mungkin mereka akan berusaha untuk mencetuskan ketegangan semasa perayaan Sukkot pada 29 malam 30 September 2023 di Masjidil Aqsa sekaligus membangkitkan kemarahan Hamas dan menjadikan serangan Hamas sebagai alasan untuk pertahankan diri lalu mereka akan membuat serangan penghapusan etnik Palestin di bumi Palestin. Jika ini berlaku maka ia akan membangkitkan kemarahan besar Lebanon dan Syra dan beberapa lagi negara serantau yang merupakan rakan baik Palestin. Ini bermakna perang ini akan merebak. Perang ini akan menjadi perang yang besar.

Setelah benar-benar yakin dengan tanda-tanda di atas maka saya menulis secara ringkasnya jangkaan saya itu dalam tulisan bertarikh 17 Julai 2023 di Facebook saya. Akhirnya kajian yang bertahun-tahun itu benar-benar menjadi kenyataan dengan izin ALLAH.

 

Hari ini saya telah mendedahkan dengan lebih banyak lagi bagaimana saya tahu mengenai perkara ini. Saya harap umat Islam ambillah pengajaran di sini dan hentikanlah perkataan yang salah terhadap ALLAH kononnya ALLAH tidak akan membimbing sesiapapun untuk mengetahui tarikh sesuatu peristiwa yang akan berlaku.

 

ALLAH telah membuktikan kepada semua dengan cahaya petunjukNYA, tak mustahil untuk seseorang mengetahui tarikh sesuatu peristiwa yang akan berlaku untuk persiapan dan keselamatan umat.

 

Ya benar ALLAH merahsiakan tarikh tertentu tetapi bukan semuanya. Yang dirahsiakan adalah tarikh perkara ghaib besar seperti tarikh kiamat, tarikh kematian dan tarikh terbitnya matahari dari arah barat dan tarikh yang bersangkutan dengan nasib seseorang. Setakat itulah penjelasan saya untuk kali ini.

Insya ALLAH kita akan bersambung dalam tulisan yang lain di masa akan datang. Teruskan membaca. Tolong share untuk manfaat orang lain juga dan tolong print untuk rujukan di masa akan datang. Terima kasih. WALLAHU a'lam, Wassalam.

 

Entri FB pada 17.11.2023

No comments:

Post a Comment