Wednesday 8 November 2023

Surah Al-Kahfi ayat 1-10 dan 101-110


Teks    :           Azaliza Salmin

Assalammualaikum WBT ..

Hai, korang!

Ok, aku nak kongsi kat sini Surah Al-Kahfi ayat 1-10 dan 101-110 untuk kemudahan kita semua.

Aku tak nak amik contoh orang lain la, aku sendiri as subject hahaha.

Aku ni masih jahil, masih belajar segala ilmu-ilmu agama, nak kata rajin tu tak la.. tapi makin kita meniti kedewasaan ni, semakin ada kesedaran-kesedaran untuk kita mendekatkan diri kepada Allah SWT, cuba memperbaiki kekurangan diri, demi untuk kebahagian di alam sana nanti. Alhamdulillah, dan aku harap semua orang pun macam tu juga. Lagi pulak dah akhir-akhir zaman ni kan.

So aku share kat sini Surah Al-Kahfi ni, untuk kita baca bila kita free, bila kita tengah pegang fon, bila kita teringat ‘eh! Hari Jumaat ni…’, so kita bole baca je through this sharing in my blog.



 Surah Al-Kahfi ni patutnya kita hafal, digalakkan ayat 01-10, supaya dapat bantu kita saat-saat Dajjal nanti. Aku nak terangkan panjang-panjang pun aku rasa aku tak layak, tapi memang diingatkan untuk kita baca sentiasa sebagai pelindung dari menjadi pengikut Dajjal. Tapi sebaiknya juga kita disarankan untuk baca 10 ayat pertama SERTA 10 ayat terakhir.

Tapi, aku ni tak hafal-hafal lagi. Aku berdoa semoga dapat juga hafal dengan cara kita konsisten membaca surah ini setiap hari Jumaat, ataupun lagi baik setiap hari, insyaAllah aamiin aamiin yra.

Aku share juga di sini 10 ayat terakhir Surah Al-Kahfi.
Semoga kita semua menjadi hamba Allah yang selamat dari fitnah Dajjal.

Aamiin aamiin ya, Allah. 💗



Till then!

Salam kasih sayang!


No comments:

Post a Comment