Saturday 11 April 2015

TEMAN LELAKI UPAHAN


Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       Mr. Google

Best, kan cite nih!! Sangat best! Permulaan yang biasa-biasa je, perjalanan cerita yang membuat kita semua ternanti-nanti menahan kesabaran menunggu pengakhiran cerita!
Mula-mula tengok hero, macam biasa je kan..belum ada cerita dia yang meletup lagi..tapi, aku ni memang jam 7 tu saat untuk bersantai di depan tv..layankan je lah..
Well, aku memang belum pernah baca novelnya..bila dah tengok cerita ni, lagilah aku taknak baca sebab kalau dah tengok cerita, lebih baik teruskan je sebab bagi aku, 'feel' membaca dengan menonton walaupun adaptasi, memang berlainan...dan aku lebih prefer menonton sebab kalau ada novel yang aku dah baca kemudian dijadikan cerita, agak hambar..bagi aku lah,kan!
Watak Kyra Lydia dibawa dengan excellent sekali oleh Siti Elizad. Gayanya sangat elegant, vogue, dan..memang mantop lah! Thumbs up! Aku suka Kyra Lydia dalam cerita tu!
And of course, Ungku Ismail juga membawakan watak yang sangat happy go lucky sebagai Ekhwan Lutfi atau nama glamournya, EL..watak yang sangat bersahaja, chef yang memang sempoi, dan ahli korporat yang bergaya.
Pertambahan penceritaan yang best, pelakon tambahan yang mantap, nak-nak pembantu Kyra, si Adel, dan kawan chef si EL tu, aku lupa pulak namanya. Cerita yang sangat menarik!
Ending cerita ni pun sangat berlainan. Buat orang tertanya-tanya, tetapi dihabiskan dengan penceritaan ke arah perkahwinan. Best best best! Tahniah kepada pengarahnya, Isma Aizal kalau tak silap aku.
So, overall, aku takde nak komplen ape-ape pasal cite nih sebab memang best! Kalaulah dapat tengok non-stop nak-nak tang episod-episod akhir tu, pehh, memang best lah!
Well, ni semua pendapat peribadi aku ya!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment