Thursday 2 April 2015

2ND DAY!


Teks   :           Azaliza binti Salmin
Foto    :           Mr. Google

Assalammualaikum, semua!

Serius! Aku mengantuk gile kat tempat baru! Bosan pun ade! Biasalah, new place, new environment, still in process menyesuaikan dengan keadaan dan suasana baru. ‘Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang rimau, ye mengaum’!
Tapi, ok lah. Hari pertama dah ada tugas seperti biasa. Tapi, belum tahap sesibuk di tempat lamaku lagi.

Apa yang boleh kukatakan, suasana di sini agak bingit. Jabatan,kan. Ramai la manusia-manusia bergelar staf di sini. Di unit aku je hamper 40 orang semuanya. Tempat lama aku? 7 orang je, beb! Hihihihi.

Masih dalam proses berkenalan dengan Ketua Unit, CC, dan semua2 lah! Hari pertama dah tersilap Ketua Unit. Aku di Unit Akaun, ku sangkakan KU (singkatan untuk Ketua Unit) aku ialah yang itu, rupanya yang ini! Yang itu tu KU untuk Unit Kewangan! Boleh bayangkan tak?!
Di sini, Unit Kewangan berlainan dengan Unit Akaun. Kala aku di PPWBPKL, kamilah Unit Kewangan, kamilah juga Unit Akaun! Haa!!! Imagine us working like what what what!!!!!

Ape pun, syukur Alhamdulillah atas segalanya. Aku harus bersyukur, walaupun sedih meninggalkan tempat lama. Yelah, fresh intake aku ditempatkan di PPW Bangsar & Pudu, Kuala Lumpur. Hampir 8 tahun di sana, macam-macam suka duka telah aku lalui. Mana mungkin aku lupa, ditambah lagi dengan rakan-rakan yang memang sekepala di Unit Kewangan & Akaun aku tu!

Hmm..ok lah! Sampai sini dulu!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment