Tuesday 21 April 2015

FENINGGG ~~~~~

Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       My Arkib

Assalammualaikum, semua…
Huwaaaaa! Aku pening lorrr! Pening menengok ‘clocking’ para pak guard syarikat kawalan keselamatan. Ini serius! Memang berpinauu mata aku! Boleh muntah dibuatnya!
Ha! Ni lah 'clocking' yg aku citekan tu!
Pengawal keselamatan mengawal 24 jam sehari, 24/7 u! Setiap 2 jam, mereka perlu mengetip atau itu yang aku panggil ‘clocking’ di setiap stesyen yang ada mesin, ala, macam tempat puch card tu kot! Sekolah biasanya ada 4 stesyen. Bayangkan, mulai awal bulan à 1hb, sampai akhir bulan à 28hb/30hb/31hb, aku kena menyemak every 2 hours! Mesti kena ada, kalau tidak, dikenakan denda 20% dari harga invois!
2  4  8  10  12  14  16  18  20  22  00  2  4  6  8  10  12  14  16  18  20  22  00  dan seterusnya sehinggalah habis bulan itu…sifir 2 aku every minutes, macam mana tak rasa nak termuntah? Haduiiii…….
Macam mane ni? Macam mana aku nak atasi rasa nak muntah menghadap menatang ni? Padahal, inilah kerja aku kat sini!? Adui dui aduii! How how how??? Dahlah invois menimbun-nimbun, lebih kurang 24 buah syarikat kawalan, invois pulak dari bulan Januari ada yang tak berbayar lagi! Adoiiiiii mak!!
Uwaaaa! Acaner nih?! Aku bukan risau tak boleh siapkan kerja. Aku yakin aku mampu habiskan invois sebanyak ni, sebab kalau nak ikutkan, kerja-kerja kat PPW dulu laaaagiiii banyak! Tapi, macam mana aku nak siapkan, kalau dalam satu hari, nak menyemak 3 invois ni pun aku dah berpinau, pening, nak muntah!
Ke, something wrong somewhere? Am I preggy????
Arghhhh! Pu ce tauuuu!!!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment