Friday 10 April 2015

MY ATKINS!

Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       Mr. Googling de Google

Kalau nak diikutkan, hari ini ialah hari pertama aku memulakan diet Atkins aku, LAST YEAR!


Ooppsss!
Assalammualaikum, semua! Semoga di dalam keadaan yang sihat hendaknya, insyaAllah.Main terjah terus je aku ni! Hihihi. Petang ni aku terajin sikit nak mencoret something here.

Ok, start balik. Yup! 10hb April 2014 adalah tarikh aku memulakan diet Atkins aku dengan begitu disiplin sekali! Karbo hanya 20g sehari! No sugar! Means, memang aku tak ambil nasi, roti, dan segala jenis makanan yang tinggi kandungan karbohidrat, dan tiada minuman manis!
Pehh! Sangat disiplin aku masa tu!

Nape sekarang ni payah benau aku nak mulakan balik diet aku tu eik? Bila nekad untuk mula je, ada je halangannya. Tapi tu lah, disiplin sebenarnya yang aku perlu. Semangat pun mesti kena ada, barulah boleh jadi macam tahun lepas. Dapatlah aku turunkan dalam 5-6 kg hasil diet Atkins ku itu tahun lepas.


Hmmm….bila bila bila ni, aku nak ada semangat balik?!! Berat aku sekarang ni jauh dah dari berat hasil diet aku tu! Naik kauu, dalam 3 kg! Adoii! Bila nak kurus nih?!!! Hihihihi..

Apa yang penting sebenarnya, ialah sihat! Dengan badan yang sedia ada ni pun, aku tidak mudah jatuh sakit. Tapi, kalau gi jumpa doktor, my blood pressure is always in de border. Hihihi.
Tapi yelah, asalkan kesihatan berterusan, itu sudah memadai. Cuma, perempuan,kan. Keinginan untuk bergaya tu sentiasa ada. Hihihi.

Ok lah, ok! Fokus fokus! Aku tidak mahu delay kerja-kerjaku di tempat baru nih! Kenalah tunjuk ke’efiesen’an dalam berkerja! Ye dak?!!

Ok, till then!

Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment