Wednesday 7 May 2014

Permulaan Bisnes

Teks       :     PERMULAAN BISNES, SATU PERCUBAAN
Gambar  :     Carian Google

Assalamualaikum w.b.t.......

Kalau korang perasan, blog aku ni dah kutambah dengan pages yang berunsurkan bisnes dari semasa ke semasa.. Bukan apa, aku hanya menggunakan medium yang sedia ada untuk meluaskan sebarang produk yang aku cuba jual. Tapi, itu semua terpulang. Jikalau ada rezeki aku, insyaAllah, takkan ke mana.

Hidup mesti berani untuk mencuba. Walaupun produk yang aku jual bukan
hasil tanganku sendiri, namun aku tetap perlu mencuba demi untuk meningkatkan
taraf kehidupanku. Bukan untuk sesiapa, tetapi untuk keluargaku sendiri juga.

Ah! Ini cuma permulaan sahaja. Belum jadi apa-apa pun. Cumanya, aku harus
kuat dan tabah, pandai menyeimbangkan masa, mana untuk kerja, untuk keluarga, dan untuk minat. InsyaAllah, yakin boleh.

Saat ini, catuan air telah diberhentikan. Tapi khabarnya juga, hanya untuk seketika. Catuan akan dilanjutkan semula dalam bulan Jun nanti. Hmmm, sabar sahajalah dengan keadaan sekarang ni. Sementara masih ada air, buatlah stok simpanan untuk masa-masa akan datang nanti.

Esok hari Isnin. Orang kata, dan aku sendiri pernah gunakannya untuk tajuk teks, "Monday Blues". Tapi sekarang nih, aku takdelah blues sangat kalau hari Isnin. Semangat untuk bekerja tu sentiasa ada. Maklumlah, kerja banyak dan tak siap-siap. Hihihi.

Oklah, harap pada yang membaca, sudi-sudikanlah menjenguk barang seminit dua, apa yang ada diblogku ini. Moga-moga ada yang boleh membawa manfaat kepada semua. InsyaAllah.

#Salam kasih sayang.

No comments:

Post a Comment