Saturday 24 May 2014

Anak Oh Anak!

Teks          :       Anak oh anak!
Gambar    :       Muat Turun Handphone

Assalammualaikum w.b.t

Waaa!! Lame betul blogku ini dibiarkan sepi oleh aku sendiri! Oh! Tidak!!!

Hihihi. Itulah aku. Dalam meniti kehidupan seharian, otak dan minda ini sentiasa teringatkan blog yang aku rasa sudah lama tidak dikemaskini. Sentiasa! Tak pernah tidak aku memikirkan apa yang aku nak luahkan, nak tulis, di blog sendiri. Tapi, itulah!

Kadang-kadang, aku rasa macam nak berjaga malam menghadap lappy sendirian. Bukan apa, bila aku mula nak membuat kerja ini (update blog), masa itulah juga anak aku yang kecil tu nak mengendeng sama! Dan kalau dah dia pun sama nak buat kerja menggunakan lappy, memang aku tak dapat buat la jawabnya. Melayan dia saja, bertanya itu, tekan ini, dan macam-macam lagilah!

Kalau nak berjaga malam, memang tidaklah. Hihihi. Nak itu memang nak, tapi.....I know myself. Chewah!

Sekarang ni, aku mengambil pendekatan, kalau ada masa terluang di ofis, akan aku gunakan untuk mencurahkan apa yang ada di fikiran. Walaupun sedikit, aku coretkan juga. Lepas tu, aku simpan. Selalunya, aku akan berangan untuk memasukkan coretanku itu ke dalam blog pada waktu malam, usai semua kerja dilakukan. Tetapi, itulah dia! Si kecilku itu budak baru nak belajar! Baru dua tahun lapan bulan! Siang sudah ditinggalkan di rumah pengasuh, malam la masa untuk dia bermanja dengan kita! Haiii la si kecil!



Namun, apapun cabaran yang datang seperti ini, aku terima dengan hati yang rela. Tambahan pula, aku dikelilingi oleh sahabat-sahabat maya yang tak pernah melupakan aku, memberi semangat dan dorongan untuk aku teruskan penulisan, walaupun mereka tahu yang aku ni paling lambat! Mereka langsung tidak jemu, terutama my Sifu! Subhanaallah! Aku bersyukur, walaupun aku ni lambat nak siapkan tugasan, entri, tetapi aku tahu, cikgu dan kawan-kawan di alam mayaku langsung tidak membelakangkan aku biarpun mereka telah jauh ke hadapan. Syukur yang tidak terhingga kerana aku peroleh cikgu dan sahabat sedemikian.

Ok! Lepas ni, aku akan ceritakan pengalaman aku membuat kerja amal. Nantikan esok!

#Salam kasih sayang!


No comments:

Post a Comment