Friday 9 May 2014

HATI INI, RASA INI ~~~


Teks          :       Perasaan ini ~~~~
Gambar     :       Carian Google

Kalau korang perasan, aku sering menggunakan perkataan ini, diakhir tajuk. Itulah yang sedang aku rasakan, saat aku menulis warkah sebegini. Mungkin, orang boleh kata, sedang 'feel'.

Ya. Saat ini, aku sedang merasakan ke'terharu'an yang amat sangat. Aku terharu sebab cikgu kelas yang sedang aku ikuti ni, masih membaca setiap coretanku. Walaupun aku ni jarang masuk kelas, dan banyak tugasan yang tidak aku siapkan. Tapi, cikgu aku tu masih tetap tidak jemu beri komen atas kesilapan penulisan untuk aku betulkan. Aku benar-benar terharu!

Inilah yang dinamakan guru yang benar-benar ingin membimbing anak muridnya! Aku sebagai murid pun, jadi malu kerana banyak tugasan yang aku tidak siapkan lagi. Apalah aku ni.......Hihihi.

Kalau dah memang mempunyai naluri seorang pembimbing, walau murid malas macam mana pun, tetap tidak jemu untuk melayan karenahnya. Cikgu Monalita Mansor, terima kasih banyak ya, cikgu! Walaupun kita di dalam kelas di alam maya, tapi saya tetap merasakan saya seorang student, dan cikgu sebenar-benar guru. Malu, banyak tugasan tak siap! Rakan sekelas lain, siap ber'along,angah,adik' menghasilkan satu rantaian cerita yang pasti mantop! Tapi, saya....Hihihi..

Apapun, aku suka berada bersama-sama dalam kelas ini. Walaupun semua tugasan terpulang kepada kita untuk menyiapkannya, tapi aku tetap tidak malu untuk merasakan aku sebahagian daripada mereka.

Bersempena Hari Guru yang bakal menjelma tidak lama lagi, aku ucapkan 'Selamat Hari Guru' untuk semua guru di Malaysia. Termasuklah guru aku di alam maya, Cikgu Monalita Mansor. Semoga Allah S.W.T memberkati kehidupan cikgu, dan hanya Dia lah sahaja yang dapat membalas segala kebaikan yang telah cikgu lakukan. InsyaAllah.

#Selamat Hari Guru# dan
#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment