Thursday 25 April 2019

#WAJARKAH


Teks   :    Azaliza binti Salmin

Assalammualaikum! 😑

Hmmm…

Mulakan entri dengan ‘hmmm…’ pulak aku ni!

Takdelah, aku ‘hmmm…’ tu, sebab isu yang terkini yang aku nak cerita ni tentang #nafsu lelaki dan wanita. Hmmm lagiiiii…

Bukan apa, bak kata Wardina Saffiya di IG nya, nafsu ni memang tiada berkesudahan. Empunya diri yang perlu mengawalnya.

Tapi, mungkin sebab dah tak terkawal kot, kan. Tu yang jadi macam tu.

Alah, aku bercerita tentang si #PUAbu tu dengan labunya. Ehh!! Dengan si janda itu lerrr.
Aku bukan kondem ke ape, ok! This is just my opinions. Everybody can gives their own opinions, right.

Both of them ni jadi macam tu sebab #nafsu tu la. Memang la tidak melanggar sebarang hukum Allah SWT, semua yang dilakukan tu halal.

Tapi, W.A.J.A.R kah?

Hashtag #wajarkah?

Guys…?!?

Wajarkah seorang wanita mengandung 7 bulan diceraikan oleh suaminya hanya kerana tidak mahu berpoligami dengan seorang janda?

Si janda itu pula, wajarkah anda sebagai seorang wanita menyaksikan kaum sejenis anda ditinggalkan suami hanya kerana nak menghalalkan hubungan anda berdua? Apa yang paling menyedihkan, wanita itu sendiri sedang hamil!!? Tidakkah anda wahai si janda, terdetik di hatimu akan sekiranya anda diperlakukan sedemikian rupa? Mungkin sahaja ia berulang lagi, bukan?

Hmm, ber’sastera pula aku kali ini.

I just can’t imagine. How could seorang agamawan berbuat sedemikian, dah lah zaman sekarang ni segalanya di hujung jari. Macam mana nak dijadikan teladan. Malah aku rasa, boleh je kalau nak katakan semua ini sangat memalukan! “Habis madu sepah dibuang”. Exactly! Cuma bezanya, madu tu dibuang dengan cara yang dibenarkan. Jerk!

Ya, benar. Mungkin aku yang terlupa, da’i itu seorang manusia juga. Tiada manusia yang terlepas dari melakukan kesilapan. Lelaki, selamanya dengan sikap seorang lelaki.

Till then!
#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment