Tuesday 16 April 2019

SYUKUR SELALU


Teks   :    Azaliza binti Salmin

Assalammualaikum, korang! Hai, uols!

Harapanku agar semua yang membaca entri aku ni sihat-sihat belaka. Terima kasih tau!😘

Hmm, awal tahun ni aku ada tulis berkenaan tugasku yang dah bertukar dari mengendalikan kaunter Hasil, ke peranan mengendalikan gaji guru-guru dan kakitangan di sekolah-sekolah bawah seliaan ku.

Bukan nak story apa, cuma nak bagitau ada masa-masa yang aku amat FREE sekali! Boring wehhh! Hahaha!

Patutnya lagi best, kerja tak menimbun, kan? Ni boleh jadi boring pulak!
Serious, bosan sikit la bila langsung tak ada kerja. Bukan sebab takde kerja macam mana, maksud aku, semua kerja dah siap! Tinggal tunggu masa sistem gaji dibuka untuk dikunci masuk je. Haa, time tunggu tu yang boring sikit. Banyak masa senggang! Hihihi. Apa la, aku ni, kan!? J

Banyak kerja merungut, tak ada kerja mengeluh. Dasar manusia. Nak buat macam mana. Huhu.

Dulu masa jaga kaunter Hasil, time tak ada customer or any pending payment, cam tak berapa boring sebab dalam bilik, boleh tengok movie! Hahaha! Bukan sebab takleh tengok dah sekarang ni, cuma sebab dah kat luar bilik kan, bersama dengan geng-geng lain, jadi segan la nak tengok movie time gheja, kauuu niiii!

Jadinya, bersyukur je lah dengan apa yang telah dikurniakan. Jangan mengeluh! Hashtag syukur selalu! #syukurselalu

Till then!
#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment