Friday 5 April 2019

KERIS SIAMANG TUNGGAL


Teks   :    Azaliza binti Salmin




Assalammualaikum!

Ok!

Hari ni aku nak ulas sedikit tentang filem Upin Ipin – “Keris Siamang Tunggal”. Hihihi. Aku dah tonton filem ni time cuti sekolah yang lepas, bersama-sama tiga heroku itu.
Memang best! Betul best!
Us @ TGV AEON AU2 last school holidays!
Ayah mereka duties @ LIMA'19

TAPI…….!!

Bagi aku la kan, #KerisSiamangTunggal ni macam attraction die tu more tu penonton-penonton baya-baya aku nih! Twenties & thirties series!

Bukan apa, cerita dia memang best! Ada Mat Jenin, Bawang Merah Bawang Putih, Si Tanggang, Nujum Pak Belalang, etc.

Kita semua dibesarkan dengan cerita-cerita dongeng Melayu dahulukala seperti yang disebutkan tu, kan. Jadinya, when watching that film, kita akan rasa sangat surprised & reminiscing those tales masa kita kecil dulu! Rasa seronok!

Tapi untuk kanak-kanak sekarang, dah tentu diorang hanya kenal Upin Ipin dengan kawan-kawan dia je, kan?!! Diorang tak boleh nak relate sape Mat Jenin tu, Belalang, etc. Takyah cerita jauh sangat, anak aku yang kecil tu pun aku rasa tak tau sape Belalang tu! Hihihi!
Tanggang dia kenal, lah!

Apa pendapat korang?!

Tapi, apapun, tahniah diucapkan untuk krew-krew #LesCopaque atas cerita yang sangat menarik!

Anak kecil aku tu, sampai hari ni kalau bercerita pasal Keris Siamang Tunggal, yang dia paling ingat ialah bahagian Rambo terkejut sampai ‘ter’bertelur!! Itu yang dia ingat, yang bikin tergelak-gelak! Hahhaa!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment