Tuesday 5 May 2015

CONCENTRATED MINERAL DROPS - CMD

Tasik Great Salt, Utah

Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       Mr. Google

Assalammualaikum, sahabat maya!

This time, aku nak focus menceritakan perihal kebaikan Concentrated Mineral Drops-CMD! Aku nak kongsikan macam-macam khasiat yang boleh diperolehi dengan CMD ni! Sharing is caring. Mana lah tau, dalam aku berkongsi kebaikan CMD ni, ada antara uols di luar sana yang masih tercari-cari solutions untuk satu-satu masalah. Who knows, right?!

CONCENTRATED MINERAL DROPS
Penggabungan terbaik alam semulajadi dengan teknologi baru dalam bidang sains untuk dipersembahkan kepada kita semua dalam pemakanan mineral dari tasik Garam Besar, Utah.

Berikanlah badan kita nutrisi yang diperlukan dan biarkan badan pulih dengan sendirinya. Haa! Untuk makluman semua, itu adalah falsafah di sebalik setiap produk di Ultimate Mineral Nutrition (UMN). Kita tidak memulihkan badan, sebaliknya kita menggunakan manfaat alam untuk membantu badan pulih dengan sendirinya.

Pusat kebaikan itu terdapat pada mineral dan mineral surih yang ditemui dalam keseimbangan sempurna di Tasik Great Salt. Sementara tanah (yang membekalkan makanan) semakin tandus mineral, tasik Great Salt menjadi semakin kaya mineral.

Mineral dan mineral surih adalah amat penting untuk badan manusia. Mineral memainkan peranan dalam metabolisme asas, bertindak sebagai pemangkin untuk bahan-bahan tertentu, dan membantu enzim dalam melakukan kerja enzim.

KENAPA TASIK GREAT SALT?

Jawapannya mudah;

Kerana apabila semua air laut secara asasnya mengandungi keseimbangan dalam bentuk mineral dan mineral surih yang sama seperti yang terdapat dalam badan manusia, mineral dalam Tasik Great Salt adalah enam hingga sepuluh kali lebih pekat dari air laut. Kepekatan yang tinggi dan eko-sistem yang unik (kerana adanya alga) ini bekerja untuk membersihkan diri Tasik Great Salt. (Errkkkk! Betul tak ayat tu? Hihihi). Ini bermaksud mineral yang digunakan dalam produk Ultimate Mineral Nutrition adalah lebih semulajadi tulen daripada mana-mana mineral yang sama jenis, di mana-mana sahaja di dunia.

Dan kerana tahap ketulenannya yang tinggi dan dalam bentuk ionik, asimilasi dalam badan adalah secara langsung bagi semua produk Ultimate Mineral Nutrition. Cara yang paling semulajadi dan berkesan untuk memastikan kesihatan yang baik bermula dengan Ultimate Mineral Nutrition.

Banyak manfaat yang boleh diperolehi dari CMD ni, kerana ia memang setulen-tulen mineral surih yang diekstrak dari bahan-bahan alami. Pihak UMN sendiri mempunyai kilang yang tersendiri tau, untuk menghasilkan trace mineral ni. Jadi, CMD adalah satu produk yang eksklusif.

Siapa lagi yang nak jaga kesihatan diri sendiri kalau bukan kita? Jika kita seorang ibu, lagi besar tanggungjawab untuk memastikan suami tercinta, anak-anak yang sedang membesar, menerima mineral yang cukup untuk tubuh badan.
Ingat ya! Mineral diperlukan lebih banyak oleh tubuh badan kita berbanding vitamin!

Bukan susah pun CMD ni! Bukan kena telan pun! Titiskan sahaja dalam makanan, atau minuman, atau terus ke mulut! Hihihihi!

Oklah! Sampai sini dulu!


#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment