Sunday 31 May 2015

Bagaimana CMD dihasilkan?


Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       Carian Google

Assalammualaikum, guys! Wahh! Cuti sekolah dah nak bermula! Mesti dah rancang pelbagai aktiviti yang nak dilakukan sepanjang musim cuti sekolah nanti, kan!? Ha! Jangan lupa untuk sentiasa membawa CMD walau di mana pun anda pergi ya! Tak susah nak wujudkan persekitaran beralkali dengan CMD di dalam handbag! Hihihi!

Ok! Hari ni aku nak sambung cerita cara-cara penghasilan CMD.

1-     LEBIH MURNI

Fitoplankton dikuasai oleh alga hijau menjadikan bahagian selatan tasik warna kehijauan manakala Dunaliella Salina, satu spesies alga yang mengeluarkan beta-karotena menjadikan bahagian utara tasik warna merah atau ungu. Ia adalah melalui kerja alga ini yang mana Tasik Great Salt telah dikaji sebagai satu eko-sistem pemurni-diri, dan adalah sumber mineral cecair ionic dan mineral surih yang palinh murni di dunia, semuanya dalam imbangan yang semulajadi yang paling serasi dengan metabolisme manusia.

2-     KURANG NATRIUM, KURANG BESI

Kolam UMN adalah besar. Malah, ia adalah kolam terbesar di dunia yang akan digunakan semata-mata untuk menuai mineral dan mineral surih untuk kegunaan manusia. Dengan pelaburan yang besar, ia sengaja dibina secara tertentu supaya mempunyai kawasan permukaan yang besar, yang akan memastikan mineral sejat lebih cepat, meninggalkan natrium dan besi.
Di samping tiga kolam penyejatan besar, terdapat 11 kolam penamat yang kecil untuk memastikan kepekatan dalam konsistensi yang sama dengan rendah natrium dan besi semasa penyejatan setiap tahun.

3-     PENYELIDIKAN & PEMBANGUNAN

Penyelidikan dan pembangunan yang berterusan untuk memperkasakan pertumbuhan melalui inovasi dalam membangunkan produk pemakanan mineral berasaskan sains muktamad untuk pasaran global. Oleh itu, penggabungan terbaik alam semulajadi dengan teknologi terkini dalam sains Ultimate Mineral Nutrition bertujuan untuk melahirkan yang muktamad dalam pemakanan mineral dari Tasik Great Salt, Utah.

Nah!! That’s it! Betapa CMD ni melalui pelbagai peringkat secara semulajadi untuk dihasilkan. UMN sendiri mempunyai kilang yang tersendiri dalam menghasilkan mineral surih ini – Concentrated Mineral Drops. Bukan calang-calang produk tau! Pihak syarikat menitik beratkan penghasilan CMD agar ia benar-benar menjadi sebuah produk yang ekslusif! Hasilnya, untuk manusia juga!

Hmm. Sampai sini dulu coretan aku. Moga, ada yang dapat dimanfaatkan dari info yang aku kongsikan bersama. Jangan lupa untuk menghubungi aku bila-bila masa andai ada persoalan ya! 016-5151421 J

Till then!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment