Tuesday 14 October 2014

SEMALAM PUNYA CERITA ~~~~

Teks          :       Azaliza binti Salmin
Foto          :       Mr. Google

Assalammualaikum, kawan-kawan.......
Semalam punya cerita..haduiii..feninggg.......
Pembayaran ke sekolah telah dibuat sebanyak dua kali untuk program yang sama. Bermakna, telah berlaku salah faham di pihak kami. Jabatan Pendidikan mengeluarkan surat ke pihak PPD dan pihak sekolah. Jadi, terbayar dua kali lah!
Hadoii! Makin membanyakkan kerja yang sememangnya sedia banyak! Disebabkan benda ini, dah kena dahulukan perkara ini dari yang lain. Perlu keluarkan surat arahan kepada sekolah untuk memulangkan semula jumlah yang terlebih bayar itu ke Unit Hasil. Kemudian, keluarkan lagi surat mengarahkan Unit Hasil untuk memasukkan semula bayaran yang dibuat oleh sekolah itu ke Vot PPD. Adui, adui...Korang yang dengar pun mesti pening, kan?


Inilah....... inilah cabaran bila nak dekat akhir tahun. Pengurusan kewangan dan akaun memang sangat kalut bila tiba akhir tahun. Mana yang nak habiskan duit lah, mana yang tak berbayar sebab tak ada duit lah! Semuanya ada! Malah, bulan Disember dan awal Januari berikutnya adalah masa-masa yang amat sibuk bagi kami di Unit Kewangan & Akaun, PPW Bangsar & Pudu. Time ni, cuti beku!
#Salam kasih sayang!

1 comment:

  1. tak pening sangat selagi dpt dikesan penerima dan boleh dikembalikan. Yang jadi pening kalau kita bayar, dia tak ada duit nak bayar balik.

    ReplyDelete