Thursday 23 October 2014

AKU DAN KAMU

Teks          :       Azaliza binti Salmin
Foto          :       Carian Google

Hati ini rasa suram je. Rasa malas je untuk melakukan sebarang perkara. Rasa boring, bosan, semua rasa yang kurang enak menjalar dalam diri ini dari pagi tadi. Hmmm.
Apa nak buat? Istighfar? Dah selalu. Sabar? Sentiasa cuba.
Bila ada rasa macam ni, semua benda yang dilakukan seperti pura-pura sahaja. Perasaan yang bermain seperti tak terluahkan. Bosanlah macam ni. Dunia umpama kosong. Apa yang berlaku di sekeliling tidak memberi apa-apa makna.
Apa yang aku nak? Aku nak kau faham! Kenapa kau tak faham-faham apa yang aku nak? Kenapa susah sangat kau nak buang keegoan kau tu! Buang sedikit je, dan aku akan balas dengan seribu satu penghargaan!
Ini, kau buat tak tahu je! Aku ni sape? Sape di sisi kau!?
Aku tahu, mentang-mentanglah aku ni senyap je. Mentang-mentanglah selama ni aku iyakan apa yang kau buat. Tak pernah sekali pun aku memberontak atas apa yang kau buat pada aku. Semua tu bersebab, kau tau tak! Bersebab!
Sebab aku tak nak keruhkan keadaan! Sebab aku masih sayangkan kau! Sebab aku masih mengharapkan kau faham apa yang aku rasa!
Tapi kau tak faham! Malah, nak cuba untuk faham pun tak pernah kau tunjukkan! Bila dah macam ni, kau buat-buat lupa apa yang berlaku. Buat-buat bagai tiada apa yang terjadi antara kita. Sedang kau tahu aku terguris! Aku pasti kau tahu itu! Tapi kau buat-buat tak tahu! Sebab apa?! EGO!
Inilah yang buat aku bosan. Kosong. Dunia bagai tiada apa bagiku.
Aku bosan.
Aku mahu terbang.
Ya! Aku mahu terbang. Bebas.

No comments:

Post a Comment