Thursday 9 October 2014

HARI INI PUNYA CERITA

Teks          :       Azaliza binti Salmin
Foto          :       Carian Google

Assalammualaikum, semua!
Wah! Makin banyak pula hari aku skip ‘blog’ing. Tapi hari ini, aku sempatkan diri aku jugak untuk buka blog aku.

Aku post sedikit gambar meja aku bekerja. Hihihi. Ini baru sikit tau! Tak tengok bahagian bersebelahanku, di rak, di mesih pencetak. Kerja, nak buat macam mana.
Dalam minggu ini, aku sibuk dengan LO atau dalam Bahasa Melayu, pesanan tempatan. Makan minum, percetakan, pakej, semuanya perlu melaui LO di dalam perkhidmatan kerajaan ini. LO dibuat berdasarkan peruntukan kewangan yang ada, kalau tiada duit, tak boleh buat LO. Tapi, dalam aktiviti yang aku uruskan, (NKRA, DTP, dll), duit mencurah-curah! Itu yang sampai tak tertengokkan kerja-kerja lain. Apa yang kerja lain tu? Hmm, banyak wehh!
Baucer tuntutan guru, gaji guru ganti, perubatan kaum kerabat guru, kontrak pembersihan & kawalan di sekolah-sekolah, dan banyak lagilah yang berkaitan guru dan sekolah! Kami di sini, bukan sahaja dikejar guru, malahan kontraktor jugak tau! Cabaran, cabaran!
Ok lah! Tak boleh lama-lama! Babai!
#Salam kasih sayang!


1 comment: