Tuesday 26 April 2016

KEKASIH


Kekasih,
Terkadang aku terlalu mendambakanmu..
Mengharapkan dikau dan aku seperti dahulu..
Mengimpikan kebahagiaan yang kita ciptakan bersama..
Melalui hari-hari indah berdua bersama cinta kita..
Airmata ini mengalir memikirkan semua ini..
Takut akan masa depan yang tidak pasti..
Tatkala melalui semua ini, lagi dan lagi..
Mengapa, kekasih?
Mengapa begitu cetek akalmu untuk memikirkan semua itu?
Mengapa terlalu sukar untuk dikau buka mata seluas-luasnya?
Melihat semuanya dari sudut berbeza..
Menganggap apa yang dikau fikirkan itu adalah yang paling benar..
Tiada yang salah dengan apa yang dikau wasangkakan terhadap aku..
Tidakkah dikau sedar bagaimana rasanya kiranya aku perlakukan dikau sedemikian rupa?
Sentiasa wasangka dengan tingkahmu..
Mengapa tidak terdetik dihatimu untuk berfikir apa perasaan aku?
CInta paling agung….
Bantu aku, ya Allah…….

No comments:

Post a Comment