Sunday 24 April 2016

IV~~ANGEL & HEART~~


Teks       :               Azaliza binti Salmin
Foto       :               Carian Google



Angel    :               Kau kenapa? Termenung je…….
Heart    :               Itu lebih baik, kan? Daripada merepek, membebel tak tentu hala..
                               kau juga yang akan bosan nanti…
Angel    :               Come on! Ceritakan pada aku! I am you, right?!
Heart    :               …………..Sampai bila ini semua akan berakhir? Kau tau tak bila?
Angel    :               Mana mungkin aku tahu bila pengakhiran cerita kau ini!!?
Heart    :               Eh?! Bukan kau kata tadi kau adalah aku?!
Angel    :               Memanglah! Errmm, entah! Aku tak tahu bila nak berakhir semua itu. Tapi 
                               aku pasti, ia akan berakhir juga nanti. Kau sabar je lah!
Heart    :               Penatnya nak tunggu…aku cuba untuk terima segala yang telah ditentukan 
                               buat aku. Aku cuba untuk redha terima semuanya dengan harapan dan 
                               doa yang dia akan berubah suatu hari nanti. Bukan aku suruh ubah apa pun, 
                               hanya satu sikapnya itu sahaja yang buat aku tidak tahan!
Angel    :               …Hmm….semasa permulaan cerita kau dengan dia, bagaimana kau boleh 
                               menerimanya? Maksud aku, kau tentu sudah tahu sikapnya yang kau tak 
                               tahan tu, kan?
                               Mengapa kau menerima juga untuk memulakan cerita itu?
Heart    :               Kerana aku pasti dia akan berubah setelah bersamaku dan setelah 
                               mengenali aku! Tapi.......
Angel    :               Masih belum kenal lagi kot?
Heart    :               Aku rasa pun begitu. Macam masih tidak kenal lagi aku siapa..setelah 
                               beberapa waktu bersama, mengharungi semuanya bersama. Masih 
                               memikirkan aku yang bukan-bukan.......
Angel    :               …….Sabarlah…….

Heart    :               …….Itu yang aku lakukan…sampai aku sudah bosan…….

No comments:

Post a Comment