Tuesday 24 February 2015

HIDUP INI

Teks       :       Azaliza binti Salmin
Foto       :       Mr. Google

Assalammualaikum, sahabat yang dikasihi. Semoga kehidupan anda sentiasa diberkati Ilahi, insyaAllah.

Kehidupan perlu dteruskan. Life must goes on whatever it takes. Klise. Cakap senang lah,kan? Again and again. Same words, same quotes. But nothing change.

Oh ya! Korang pernah dengar tak group watsap mengaji Al-Quran? Pernah tak?
Mungkin ada yang pernah dengar, atau dah join dah pun group tu. Aku dah join, tau! Group Al-Quran DiHatiku. Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya, dengan join group ni, ada lah juga bahagian masa dalam sehari aku peruntukkan untuk membaca ayat-ayat suci kalam Allah SWT. Aminnn. Jutaan terima kasih aku kepada kakakku yang sorang dunia akhirat (Azlina Salmin) kerana mengajak dan memperkenalkan aku dengan group Al-Quran Di Hatiku.

Kalau ada yang di luar sana ingin turut serta, watsap saja aku di 016-5151421. Nanti aku bagitau admin. Kalau tak silap aku, dah hampir 100 lebih group ni dibuka. Alhamdulillah, sambutan yang sangat memberangsangkan. Sekurang-kurangnya, group ini berusaha menarik kita semua untuk membudayakan pembacaan Al-Quran dalam kehidupan seharian.

Inilah kehidupan. Kita yang tentukan. Kalau masih kecik lagi macam anak-anakku yang bertiga tu, memanglah aku sebagai mamanya yang menentukan. Maksud aku, mendidik mereka untuk menjadi lebih bijak menentukan hala tuju kehidupan mereka sendiri kelak.

Hmmm..oklah. Kalau korang semua teringin nak tau lebih lanjut pasal group watsap Al-Quran DiHatiku, just whatsapp me ok!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment