Sunday 16 March 2014

e_Book Blog Asas Penulisan Kreatif

'Kalau ingin menuntut ilmu, kita perlu berguru. Kalau hanya berpandukan buku, ada kemungkinan kita akan bercakap sorang-sorang, umpama syok sendiri. Menuntut ilmu ni, perlu ada buku, dan lagi perlu ada guru.' Itu pendapatku.

Aku ini sebenarnya minat menulis. Tapi ia selalu hanya di minda. Alah, berangan lah, senang cerita. Tapi selepas aku memberanikan diri untuk menyertai Kelas Asas Penulisan Kreatif, wah! Terasa macam masuk ke sekolah semula. Dengan pelbagai tugasan yang seiring dengan minatku.

Ya, memang benar. Hasratku ingin bergerak seiring dengan kemajuan teknologi semasa. Justeru, menyertai kelas yang kusebut di atas merupakan langkah yang bijak. Di dalam kelas ini, aku diajar langkah demi langkah untuk membina blog sendiri, penjenamaan diri, dan yang paling pasti, bagaimana ingin menceburi bidang penulisan di alam maya. e_Book Blog Asas Penulisan Kreatif ini sememangnya kamus wajib yang perlu dimiliki oleh sesiapa yang ingin cuba menulis. Tidak kira sama ada anda seorang suri rumah sepenuh masa, atau pun wanita berkerjaya.

Bagi diri aku sendiri, e_book ini seperti buku panduan yang lengkap dengan segala informasi yang diperlukan dalam mempelajari kaedah untuk menulis atau menceburi bidang penulisan. Ia menerangkan secara terperinci bagaimana hendak memulakan cara penulisan di alam maya. Bermula daripada analisa sebelum membina url blog dan fan page, hinggalan kepada cara untuk menarik dan mengekalkan pembaca yang mana mereka ini adalah pelanggan kita.

Bagi diri aku yang merupakan seorang wanita berkerjaya, juga seorang suri rumahtangga, e_Book Blog Asas Penulisan Kreatif ini menjadi teman setia, teman rujukanku, dalam mengimbangi kerja seharian dengan minatku yang terpendam. Aku tidak mensasarkan hasratku tercapai dalam waktu yang singkat. Tetapi dengan adanya e_book ini, ia menjadi panduan dan motivasi buatku kerana di dalamnya juga terkandung cara-cara bagaimana aku ingin mensasarkan penulisanku.

Kesimpulan yang dapat kubuat di sini ialah, bagi mereka di luar sana yang tahu dan telah mempunyai blog sendiri, TETAPI tidak tahu bagaimana cara untuk mengembang dan mempromosikan potensi sedia ada, maka, e_Book Blog Asas Penulisan Kreatif inilah jawapannya.

"Renungkan dengan mata hati...
    Pasti terbuka kunci....."

Sekian, salam kasih sayang. Assalammualaikum.

No comments:

Post a Comment