Wednesday 8 March 2023

Salam Nisfu Sya'aban 1444H

 


Teks    :           Azaliza Salmin

Assalammualaikum WBT & Salam Sejahtera, sahabat-sahabat maya😊

Salam Nisfu Sya’aban.

Mesti ada di antara korang yang sedang berpuasa hari ini. Mungkin juga ada yang telah berpuasa sejak Isnin yang lepas, dengan niat puasa sunat Hari Putih di bulan Sya’aban.

Alhamdulillah, tahun ni aku bersyukur sebab dapat merealisasikan hasrat terpendam aku. In my wishlist, aku ade berniat untuk berpuasa sunat pada 10 hari di bulan Rejab, Sya’aban, dan puasa 6 hari berturut di bulan Syawal. Walau sekali dalam hidup aku, aku nak cuba.

Bukan aku tak pernah berpuasa sunat pada bulan-bulan yang aku sebutkan tu ya hahaaa =)

Maksudku, wishlist aku di bulan Rejab, aku nak puasa 01 hingga 10 Rejab berturutan, dan bulan Syawal pula, aku nak cuba puasa dari 02 Syawal hingga 07 Syawal berturut-turut. Ha, boleh ke? Sebab bulan Syawal kan….tu yang aku nak cabar diri aku tu. Hihihiii

Alhamdulillah, tahun ni aku punya kekuatan masa bulan Rejab lepas. Aku berjaya puasa berturutan dari 01 hingga 05 Rejab, kemudian berselang-seli 😊

Ok lah tu kan! InsyaAllah, istiqomah untuk perbaiki diri hari demi hari. Mana tau tahun depan Allah izinkan aku hidup lagi, dan aku berjaya realisasikan impian aku tu. Haaaaa, we’ll wait next year 😉

& di bulan Sya’aban ni, alhamdulillah juga, aku berjaya puasa sejak Isnin lepas berderet hingga hari ini (meaning, 13 ,14 & 15 Sya’aban). Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah.

Kenapa aku happy sangat? Puasa je pun?

Hahaha. That was my wish in life, walaupun mungkin seciput je bagi korang, tapi besar bagiku. Hihihii. Sebab nak puasa berturut-turut di bulan selain Ramadhan, bagi aku, mencabar tau! 😊😊😊

Takpe, takpe. Semoga kita menjalani hari ini dan hari-hari seterusnya dengan penuh iltizam untuk menjadi lebih baik, lebih beriman dan bertaqwa pada Allah Ta’ala. Aamiin aamiin insyaAllah.

Doakan aku ya 😉

Oklah! Sampai sini dulu 😉

 

Till then!

Salam kasih sayang.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment