Wednesday 14 December 2022

RINDU KASIH

 

Teks    :           Azaliza Salmin

 

Assalammualaikum 😊

Hai, korang!

RINDU KASIH ~ Aku teringin nak tengok sebenarnya. Tapi aku ni sejenis manusia yang tidur awal. Memang sejak azali lagi aku jenis yang tu. Jarang-jarang sangat & kadang-kadang je aku midnight. Kecuali masa dok asrama (form 4 & 5) kot, kena tidur ikut masa yang dah ditetapkan la kan..lepas prep, minum malam pastu zzzzzzzzz. Hihihii.


Cuba kalau TV3 siarkan dalam slot Akasia, mesti aku tengok. Sebelum ni pun, drama lakonan Umi Nazeera siaran TV3 yang dipuji-puji tu pun disiarkan dalam slot Samarinda, kan. Punnn aku tak tengok, hahha #gelaksopansambiltutupmulut


Bukan apa, aku just tahu pun menerusi feedback dari penonton-penonton drama tu. Pastu, zaman sekarang ni kan ada je teaser bahagian-bahagian best tu. Dapat la tengok part-part lakonan hebat Umi Nazeera tu, cuma tak puas la sebab tak dapat tengok full. Aku kan seorang penonton yang inginkan ending yang berbeza dalam drama-drama kat Malaysia ni, dari dulu lagi 😊😊😊 Menurut komen-komen netizen, puas hati sangat ending dia, so aku cam teruja pulak nak tengok.




Walaupun aku tak dapat tonton drama ni dan hanya tengok melalui teasers yang dikongsikan di FB, Tiktok, bagi aku bukan setakat lakonan Umi Nazeera je yang patut dipuji. Lakonan Izzue Islam sebagai sang suami tu pun bagus jugak, sebab berjaya menimbulkan kebencian, kemarahan para penonton dengan sikap taat bebenor pada mak nan satu tu. Bahagian ni taka da pun teasers yang dikongsi, yang dapat aku tengok. So, just melalui pembacaan komen-komen netizen je la aku dapat tau jalan cerita ni.


Apa pun, tahniah untuk TV3 dan pengarah serta pelakon dan juga semua yang terlibat dalam drama ni. Walaupun tak dapat tengok, sebab kat Youtube pun takde, tapi aura yang timbul menerusi komen-komen di alam maya tentang drama ni membuat aku rasa drama ni memang best. Tapi tu la, kena tengok jugak, hihihi.


Oh ya, aku ni dah tak langgan Astro Pack dah. Hanya basic channel macam TV1, TV2, TV3, Alhijrah, TVS semua-semua tu je la. Kalau tak, drama Rindu Kasih tu pun boleh ditonton secara marathon di Disney Hotstar kan. Dulu aku langgan la & dapat Disney Hotstar tu. Tapi dah tukar ke pakej lain dah, sebab aku nak kurangkan bil as aku langgan Netflix juga. 😉

Oklah, that’s all for now.

Till then!

Salam kasih sayang.

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment