Tuesday 9 April 2024

AKAUN GAP JUNIOR PUBLIC GOLD

 

   P/S > aku tak tau kenapa asyik error je bila nak insert image :(


Teks    :           Azaliza Salmin

 

Assalammualaikum WBT ..

“SELAMAT HARI RAYA” buat semua pembaca 😊

Semoga lebaran kali ini membawa seribu kebahagiaan buat semua. Semoga anugerah Syawal kali ini seindah Ramadhan yang baru berlalu. Aamiin.

Jangan lupa buat para ibu bapa semua, ‘emas’kan sebahagian duit raya anak-anak anda. Simpan di akaun Junior GAP (Gold Accumulation Program), melewati masa-masa sepanjang pembesaran diorang, pasti bertambah-tambah nilainya nanti.

Ha, lain macam ayat aku tu hahahaa.

Emas, dua tiga minggu kebelakangan ni, dah hampir mencecah ke angka RM400 untuk 1 gram. Tapi belum lagi la, as for today (09.04.2024) 1 gram = RM386.00. Kalau korang ada RM100 pun dah boleh mula simpan emas. Meaning, korang akan ada 0.2591 gram emas dengan RM100 yang korang tukarkan di akaun GAP Public Gold.

Emas ni sangat bernilai. Kalau tak mula sekarang, bila lagi? Public Gold telah menyediakan satu platform yang ‘ter’paling mudah dan mampu untuk marhaen macam aku ni memiliki emas.

Marhaen macam aku ni yang tak mampu nak beli emas selepuk macam tu. 😊 Marhaen macam aku ni yang mampu untuk kumpul emas sedikit demi sedikit di akaun GAP. Cukup gram untuk ditukarkan, aku tukar.

Samalah juga dengan akaun GAP Junior, kawan-kawan. Simpan & tukarkan je duit raya anak-anak di situ, cukup 6 gram (contoh), keluarkan goldbar 5 gram. Kemudian kumpul lagi dan lagi.

Itulah fungsi akaun Gold Accumulation Programme (GAP). Tiada unsur riba’ sebab kita beli emas mengikut harga pada hari yang kita beli tu.

Suka aku nak beritahu lagi sekali, harga emas di Public Gold berubah setiap hari, mengikut harga emas semasa, harga emas dunia.

Kalau korang simpan hari ini, belum tentu sama harga emas pada minggu hadapan, atau bulan depan, dan seterusnya. Hari ni korang dapat 0.2591 gram dengan harga RM100. Mungkin bulan depan korang topap lagi RM100, mungkin pada Ketika itu harga 1 gram emas = RM390 (contoh).

RM390 = 1 gram

RM100 = 0.2564 gram

Jadinya, korang dah ada 0.2591g  (beli pada 09.04.2024) + 0.2564g (beli sebulan kemudian, contoh) = 0.5155 gram.

Keep saving. Jangan berhenti. Beli lagi dan lagi. Ada rezeki lebih, simpan lebih sikit. Insya Allah, percayalah. Usaha takkan mengkhianati hasil. 😊

 

https://publicgold.me/azalizasalmin

 

Till then!

Salam kasih sayang!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment