Saturday 28 January 2023

THE GLORY ~ K-Drama

 

Teks    :           Azaliza binti Salmin

 

Assalammualaikum, hai korang! =)

 

THE GLORY ~ siri K-drama 8 episod yang baru je habis ku tonton secara marathon hari ini. Ala, 8 episod je..tu yang boleh marathon tu hihi..

Kalau sampai 16 episod, tidak lerr aku nak marathon. Tengok masa juga, ye tak?! 😊

Cerita ni best, jalan cerita dia aku suka. Bukan kisah cintan-cintun ya. Kisah seorang gadis yg dibuli ketika di sekolah tinggi, dan nekad untuk membalas dendam. Memang best, buat kite geram dan nantikan apa balasan yang pembuli-pembuli tu akan terima.

Aku memang tak kenal para pelakonnya, hahaha. Aku bukan peminat K-pop, hokehh! Aku memang ketinggalan sikit bab-bab cerita ke, lagu ke, yang Korea2 nihh. Memang tak terasa nak mengikuti pun

Cerita Korea pertama yang aku tonton pun sebab adik aku suruh tengok. Best la, sedih la, tu yang aku tengok jugak. Tapi memang best gilerr & sedih la hahaha. Aku suka cerita tu, tajuknya ~ MIRACLE IN CELL 7 ~

Huwaaaa, sedih sangat cite tuuuuuu…….

Cerita kedua aku tonton ialah drama 16 episod. Tu pun sebab macam dah takde cerita best langsung dah kat Netflix tu. Padahal punya beratus-ratus filem ada, tinggal pilih je kan, kat Netflix tu. Hahaha!

Anak aku yang suggest drama ni ~ SUSPICIOUS PARTNER~

Ha, ketinggalan sangat kan aku..? Cerita punye dah lama keluar, aku baru nak tengok.

Drama seterusnya, adalah disebabkan ketika beliau datang ke Malaysia dan mengecohkan suasana di Malaysia ni, termasuk penyanyi nombor 1 kita pun beria bergambar dengan beliau. Jadinya, aku yang tak berapa nak kenal pelakon-pelakon Korea ni pun terpengaruh jugak la nak kenal & nak tau cerita yang dilakonkan oleh beliau.

Cerita ni pun best. Hihihii…

~ LEGEND OF THE BLUE SEA ~ haaaaa, tau kan sape orangnya..?!! Hihihii. Gotchaa!!

Next is K2. Drama ni best, tapi bagi aku lambat sangat jalan cerita dia. 5/10 aku bagi untuk K2. Drama ni pun di suggest oleh anak aku, sebab pelakon lelaki tu anak aku suka. Sape namanya, aku tak tau, tapi bole tahan hensem la kalau dia nak sengih tu. Hahaha.

Aku sebenarnya mencari drama Korea yang boleh mengalirkan air mata. Dah google dah, tapi macam takde je kat Netflix. Korang kalau ada tau cerita-cerita sedih kat Netflix tu, sharing2 ya.. 😊

Ok! Back to ~ THE GLORY ~

Aku rasa mesti ada Season 2 kot. Sebab cerita macam tak habis. Dah la kite syok-syok layan, nak tau revenge apa yang pembuli-pembuli tu dapat, tapi last2 camtu je..buat kite tertanya-tanya, & tak puas tengok ending macam tu. Ceitt!

Ok lah! Sampai sini dulu 😉

 

Till then!

Salam kasih sayang!

 

 

Till then.

Salam kasih sayang.

 

 

No comments:

Post a Comment