Monday 18 July 2022

Jom simpan EMAS di Public Gold

 

Teks    :           Azaliza binti Salmin

 


Assalammualaikum, rakyat Allah SWT! May all of us have a great day ahead.

 

Korang mesti pernah dengar pasal PUBLIC GOLD kan? Syarikat emas pertama di Malaysia yang menjalankan perniagaan emas secara online, patuh Syariah, dan yang paling penting mampu dimiliki oleh semua orang.

 

Public Gold ni dah ada 18 cawangan di Malaysia, Singapura & akan datang akan ada 5 cawangan di Indonesia. Ha, jangan tak tau! Kena ambil tau dah akhir-akhir zaman ni. Hihihi.

 


Orang ramai dah mula menyimpan emas. Ingat! Apabila kita menceburi bidang berkaitan emas, melabur emas, PASTIKAN dapat emas fizikalnya! Bukan hanya di maya sahaja tau!

Dan itulah yang paling bestnya di Public Gold. Bukan sahaja kita boleh beli emas 999.9, 24k dengan hanya RM100, malah bila dah cukup gram, kita boleh tukarkan gram emas yang kita ada tu kepada goldbar atau dinar! Macam-macamlah ada di website Public Gold. 😊

 

Rugi korang kalau dah tau tapi buat-buat tak nak ambil tahu.

 

Sebab apa tau..aku bukan nak cakap ape la..zaman sekarang ni, nilai RM makin jatuh. RM50 dapat beli ape je sekarang ni..?

Sebab tu aku nak ajak korang semua asingkan sedikit duit untuk ditukar kepada EMAS.

RM100 sebulan, jadilah!

 

Harga emas di Public Gold berubah setiap hari mengikut harga emas dunia.

Apa yang aku faham, kalau nilai matawang US naik, maka harga emas turun. Ia vice versa. Kalau USD menjunam, harga emas pula akan mencanak. Ha, gitu.. untuk tau lebih lanjut, aku memang tak berapa nak faham sangat sebab money matters nauu! Hihihi.

 

Harga emas pada 17.07.2022

Contoh harga emas hari ini di Public Gold ;

            RM265 = 1 gram

            RM100 = 0.3774 gram

 

Jadinya, dengan serendah RM100, korang dah boleh dapat 0.3774g emas 999.9, 24k.

24k tu maksudnya 24 karat tau! Bukan 24 ribu. Hihi.

 

Simpan setiap bulan RM100, lama-lama banyaklah ia. Asalkan konsisten.

& lagi satu aku nak ingatkan, jadikan lah ia sebagai simpanan yang dilupakan. Bukan maksud aku lupakan terus, bukan.

Maksud aku, bila dah tukar RM100 tu kepada emas, then forget it. Jangan gatai-gatai nak korek. Tak boleh! Korek balik 6-7 tahun akan datang, barulah nampak hasilnya.

 


Nanti aku jelaskan lagi ya. Korang kalau nak tau lebih lanjut, jemput singgah telegram aku tentang emas di sini >> https://t.me/joinchat/38qHZwINS8BIOTY9 atau wasap je aku di www.wasap.my/60165151421/akaunemasPublicGold ..

 

Oh ya, penting aku nak beritahu, untuk menjadi salah seorang pelanggan Public Gold, perlu ada PG code. Alah, lebih kurang macam nombor akaun bank la kononnya.

Dan nak dapatkan PG code ni, ia PERCUMA sahaja. Tidak perlu bayaran pun.

Once dah dapat PG code, korang dah boleh explore website PG & menabung emas! 😊

Daftar PG code di sini >> https://publicgold.com.my/index.php?route=account/register&is_dealer=1&intro_pgcode=PG00059465

 

Till then.

Salam kasih sayang.

 

 

No comments:

Post a Comment