Tuesday 5 March 2019

PETUA NENEK



Teks   :    Azaliza binti Salmin

Assalammualaikum!

Korang tonton tak drama #PetuaNenek ?

Kalau tak tengok, hmm, rugi rugi.

Sebabnya, drama ni memang best! Seronok, taklah heavy sangat penceritaannya, dan yang paling penting, TAK KLISE! Seriously tak #klise I told you!

Jalan cerita yang funny, happy go lucky, penuh dengan petua-petua berguna yang aku rasa boleh diamalkan zaman sekarang ni sebab mesti ramai yang tak tau tentang adanya petua zaman dahulukala yang masih relevan untuk digunapakai nowadays!

Sejuta tahniah buat #AAidaProductionsSdnBhd sebagai penerbit, #AlongKamaludin sebagai pengarah cerita ni. Cerita yang sangattttttt santai dan terbaik untuk tontonan seisi keluarga! Budak-budak pun seronok tengok tau! Karakter ‘Abang Ucop’ yang bodo-bodo camtu, memang lawak la!

Tapi yang paling best dan yang paling aku suka, watak Qaseh lakonan Adibah Yunus memang menjadi! Ni watak happy go lucky tau! Ala-ala bodo pun ada gak sikit-sikit! Hahhhaa!

Pemilihan pelakon untuk karakter Nenek Embun pun aku rasakan terbaik sekali! Dia memang pandai berlakon untuk watak apa pun, kan!!
Ha! Yang kiri tu Rahimi 😄

Ending yang best! Babak sebelum ending tu yang aku rasa klimaks dan puas hati betul la! Babak tang Qaseh dihalau keluar oleh rakan serumahnya tu, lepas tu tak diendahkan oleh kawan baiknya Nash (lakonan Raja Afiq DFKL), dan ditolak mentah-mentah oleh Rahimi (tak tau nama sebenar pelakon ni), memang sedih time ni!

Tapiiiiii, dia punya ending tu sangat memuaskan hati! Cara dia solve the klimaks tu, pehhh, blushing, touching dan macam-macam la!

Saya suka! Saya suka! Saya suka!
Haaaaaaaaaaaaaa!

Nampak tak drama macam mana yang tak dapat kritikan aku langsung! Hahaha!
Fun and easy!

Tahniah #TV3 sebab tayangkan drama ini #PetuaNenek untuk slot Dahlia!
Baru lah lain dari kebiasaan yang #klise ! J

Ok lah! Bye!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment