Sunday 6 September 2015

II~~Angel & Heart~~


Teks    :   Azaliza binti Salmin
Foto    :   Mr. Google

Heart  :    Kau kasihkan, aku?
Angel  :    Kenapa kau tanya begitu?
Heart  :    Saja tanya..tak boleh kah?
Angel  :    Tentulah aku sayangkan kau, kasihkan kau… Kau adalah aku, jangan
           sesekali nafikan itu….
Heart  :    Tapi…..kenapa kau asyik menghalang aku dari merasai kenikmatan rasa
           itu? Padahal kau sendiri merasa indahnya perasaan itu… Mengapa kau
           tak suka apa yang aku suka?
Angel  :    ~~~~~~~
Heart  :    Sepatutnya, kalau kau sayangkan aku, kau mesti gembira bila melihat aku
           bahagia. Bukan begitu?
Angel  :    Ya, benar…….
Heart  :    Jadi, mengapa mesti kau menghalang aku dari berperasaan begitu?
Angel  :    Sayangku…….kadangkala, perasaan indah yang membuai dalam
           kalbu itu bukan sepatutnya untuk kita kecapi. Kadangkala, itu semua
           hadir untuk menguji kita, menguji kejujuran dalam diri  kita, sayang…
           janganlah dek kerana keseronokan yang baru kau kecapi itu, maka kau
           melupakan apa yang telah sedia kau perolehi. Sedangkan perasaan yang
           membuai lenamu itu belum tentu menjadi milikmu. Adakah kau faham
           maksudku?
Heart  :    Entahlah…….
Angel  :    Aku tahu kau mengerti. Jangan pura-pura tidak faham, atau memang
           kau tak mahu mengerti maksudku itu.
Heart  :    Kau ni banyak sangat helahnya!
Angel  :    Helah?
Heart  :    Andai aku melupakan terus perasaan itu, adakah kau mengerti apa yang
           akan aku rasa? Belum tentu aku akan dapat kecapi perasaan indah yang
           aku lupakan itu!
Angel  :    Kau ni cakap berbolak-balik!
Heart  :    Nah! Sekarang, kau pula yang berpura-pura tak faham, bukan?!
Angel  :    Aku pula?
Heart  :    Senang cerita, beginilah! Biarkan aku terus dengan keasyikan yang
           sedang aku kecapi kini! Andai aku telah pergi terlalu jauh, kau
           cepat-cepat sedarkan aku! Buat masa ini, aku masih tahu batasku!
           Boleh?

Angel  :    Kau ni…….

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment