Friday 4 September 2015

~~Angel & Heart~~

Teks   :   Azaliza binti Salmin
Foto   :   Mr. Google

Angel  :    Padamkan segala rasa itu! Kau tak berhak untuk menyimpan segala rasa
           seperti itu dalam hati kau!
Heart  :    Tapi rasa ini sungguh indah! Aku tak mengharapkan apa-apa dari apa
           yang aku rasa! Aku hanya ingin mengecap manisnya!
Angel  :    Jaannggaaaannnnn!
Heart  :    Kenapa?
Angel  :    Nanti kau akan terbuai dengan rasa itu, lalu kau pasti akan lebih
           mengharapkannya menjadi kenyataan satu saat nanti!
Heart  :    Bagaimana pula kau tahu? Kau bukan aku!
Angel  :    Tapi aku tahu itu pasti akan berlaku! Aku adalah kau! Aku rasa apa 
           yang kau rasa! Manis, indah! Tapi aku tak mahu kau terlalu ikutkan 
           sangat buaian perasaan itu!
Heart  :    Kenapa pula?
Angel  :    Kerana aku tak mahu kau kecewa! Benar, kau kata kau tak
           mengharapkan apa-apa dari rasa itu! Tapi itu kerana kau tak mahu
           berhenti dari anganan indah! Kau harus sedar, kau di mana! Kau harus
           sedar kau tak layak untuk merasai keindahan seperti itu! Kau harus
           hadapi kenyataan yang sebenar! Merasai keindahan sebenar dengan apa
           yang kau ada tika ini! Bukan dengan rasa itu!
Heart  :    Tapi…….aku sayang nak tinggalkan perasaan itu…….
Angel  :    Kau harus! Kau wajib cuba! Kehidupan berpaksikan kepada kenyataan,
           bukan khayalan.

Heart  :    Aku………………………………..

#Salam kasih sayang

No comments:

Post a Comment