Thursday 2 April 2020

HARI INI


Teks    :           AZALIZA BINTI SALMIN
Foto   :           Carian Google 

Assalammualaikum, korang.

Fuhhh! Betapa kita sedang melalui masa-masa sukar ketika dalam tempoh PKP ni kan..? Sabar ye sahabat-shabat mayaku semua. Anda tidak berseorangan. Seluruh penduduk dunia sedang di ancam dan sedang Allah uji dengan kehadiran bala tentera kecilNya.

Pun begitu, dunia sekarang yang sesetengah orang kata sedang menikmati “me time”, masih lagi disaluti dengan kes-kes seperti rogol, sumbang mahram. Yelah, kerajaan suruh “stay at home”.. bukan “play at home” dengan bukan muhrim! Ambil kesempatan betul lah diorang ni. Memalukan!

Kes cyber bullying pun sedang hot sekarang ni. Macam-macam! Yang artis lain, yang entrepreneur pun lain..kesian sebenarnya kat mangsa siber buli ni kalau benar memang dia tak bersalah. Hat artis tu, memang malas nak komen..naik menyampah kalau nak bercerita bab artis. Pfftttt!

Korang dah daftar Bantuan Prihatin Nasional? Trafik sesak dari semalam. Aku pun tak lepas-lepas. Well, aku ni dari gologan M40, jadinya nak la juga minta bantuan sementara kerajaan nak bagi untuk golongan ini. J

Pada yang belum daftar tetapi anda layak, silalah daftar. Kalau tak tau anda layak ke tidak, pergi je ke website dan semak. This is the link à www.bpn.hasil.gov.my atau www.bsh.hasil.gov.my .

Ok! Till then!

Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment