Wednesday 20 June 2018

KETIKA CINTA MENYENTAP - KOLEKSI TARBIAH SENTAP


Teks   :    Azaliza binti Salmin

Assalammualaikum!

Happy Wednesday, guys!

Cuti Hari Raya Aidilfitri yang lepas, aku beraya di kampung belah my other half! Kat Taiping, Perak. This year was his side’s turn. So, #teamrayaperak lah kami! J

Aku bukan nak cerita pasal suasana Hari Raya pun! Hihihi. Aku nak story pasal satu novel aku pinjam dari anak buah husband aku.

Nah! Koleksi Tarbiah Sentap à “Ketika Cinta Menyentap”.

Pehh! That was my 1st time reading their collections! Dan dan abis baca terus aku nak kumpul koleksi dia sedikit demi sedikit. InsyaAllah!

Dah usia-usia macam ni, novel-novel cinta tak main dah! Huhu!

Seriously, memang dah tak berapa minat nak baca novel cintan-cintun, tajuk ala2 klise cam sebelum-sebelum ni. Maksud aku, “Suamiku Abang Bomba”, “Suami Aku Ustaz”, “Awak Sayang Saya Tak”, dan yang seangkatan dan selari dengannya lah!

Malah, bagi aku, remaja-remaja sekarang ni pun patut baca novel-novel yang berbentuk atau lebih ke arah ilmiah, yang mana sedikit sebanyak dapat membantu membentuk peribadi terpuji remaja Muslim.

Betul!

Macam novel “Ketika Cinta Menyentap” ni, banyak info-info berguna yang lebih ke arah keagamaan diterapkan dalam penulisan. Aku rasa, bagi remaja yang sedang meningkat naik, atau lebih kurang macam sedang nak membesar, tercari-cari haluan diri, elok sangat kalau cambahkan minat untuk membaca Koleksi Tarbiah Sentap. Lelaki terutamanya.

Actually, baru satu novel je aku baca dari koleksi ni. Like I said, aku nak kumpul sedikit demi sedikit Koleksi Tarbiah Sentap ni.

Ok lah! Sampai sini dulu!

Ahhaa! Sori lah, sebab tak share intipati dalam novel tu. Sangattttttt mendalam & rasa macam payah nak disinopsiskan by words. Hihihi.

Korang kena baca sendiri dulu, barulah korang akan agreed dengan apa yang aku kata. J

Ok peeps!
#Salam kasih sayang!
#KoleksiTarbiahSentap

No comments:

Post a Comment