Sunday 17 January 2016

Teks   :           Azaliza Salmin

Assalammualaikum! Tengah buat ape tu?! Hihihi! Mesti sedang beristirehat bersama keluarga tercinta, kan?!

Kala ini, aku berada di kampung halaman tercinta ku, Kampung Tanjung Selabu, Muar, Johor. Ya iya! Bersama ibunda dan ayahanda tercinta. Malam tadi ada kenduri “Yaasinan” pihak lelaki dan turn ayah aku pula tu. Kalau orang Johor mesti biasa dengar panggilan “Yaasinan” tu. Dalam sesebuah kampung, setiap bulan memang akan diadakan bacaan Yaasin & tahlil di setiap rumah yang terdapat dalam kampung tu secara bergilir-gilir. Belah lelaki dan belah perempuan, masing-masing berlainan tau! Maksudnya, malam tadi dah settled Yaasinan belah ayah aku. Next time, tunggu pula giliran Yaasinan belah mak pula. Haa! Cenggitu!

Oh ya! Abang aku pun ada sekali! Lama tak jumpa satu-satunya abang kandung yang aku ada. Dia bekerja di Sarawak bersama keluarganya. Memang sebab dah lama dia tak pulang ke Semenanjung, seronok mak dan ayah ku. Yelah, anak jantan pulang, satu-satunya pulak tu!
Hihihi.

Ok lah, sampai sini dulu! Nanti aku upload gambar ya!

Till then!

#Salam kasih sayang!

No comments:

Post a Comment