Friday 7 August 2015

AKU

Teks   :         Azaliza binti Salmin
Foto   :         Mr. Google

Assalammualaikum, semua!

Hmm…masih dalam mood hari raya ke? Raya sebulan,kan?! Aku dah tak larat nak makan segala menu raya dah sekarang ni. Perut cepat sangat muak, cepat sangat sebu. Bagus la,kan. Takdelah menyantap segala macam makanan kalau tau dah muak dan sebu.

Di pejabat, setiap minggu ada sahaja sektor yang menganjurkan ‘Unit Terbuka’ bersempena Hari Raya Aidilfitri. So, memang perut ni sentiasa dihidangkan dengan menu-menu Aidilfitri. Memang seriously speaking, aku makan ala-ala kadar je. Tapi kalau kat rumah, dua pinggan nasi aku tibai. Hahahaha. Macam mana nak kurus? ~~~~~krik krik ~~krik krik~~~~~~~


Hihihi. Tak tahu bila akan dapat semangat untuk ber’Atkins’ seperti tahun lepas. Bila entah nak jaga diri sendiri. I mean, bila aku nak betul-betul jaga kesihatan? Takkan la tunggu ada penyakit barulah nak menyesal segala. Arrgghhh! Minta dijauhkan, Na’uzubillah!

Ada lebih kurang seminggu lagi kita berhari raya. Oh ya! Aku akan menduduki peperiksaan KPSL gred N27 pada Selasa & Rabu ini. Doakan untuk aku ya!
Ada 3 paper semuanya, A, B, dan C. Paper B aku dah lulus, tahun pertama aku menduduki peperiksaan ini, aku dah lulus. Alhamdulillah. Tinggal Paper A dan B sahaja à Arahan Perbendaharaan & Undang-undang Umum.

Saje je, nak cuba bertukar angin ke bidang perkeranian/operasi. Penat menghadap kewangan je. Ini pun boleh dikira sebagai pembelajaran juga, kan?! Selagi masih bernafas, segala yang kita lalui dan hadapi memanglah satu kaedah pembelajaran dalam kehidupan. Kan kan kan?

Oklah. Till then.
#Salam kasih sayang!


No comments:

Post a Comment