Wednesday 26 October 2016

MEMBACA

Teks            :         Azaliza binti Salmin

Foto            :         Mr. Google & My Arkib

Assalammualaikum!

Ok! Hari ni, aku nak bercerita mengenai “MEMBACA”. Hmm, poyo tak? Hahaha! Like I care! 

Entri sebelum ni, ‘menulis’. Hari ni, ‘membaca’ pulak.

Kalau dulu masa kecil, ada sahaja kawan-kawan yang akan bagi sebuah buku cantik diorang yang namanya ‘Autograph’. Kan, kan?! Haa, kat situ kite dok tulis biodata kite kan. Mesti akan ada hobi, warna kegemaran, kawan baik, dan sebagai-bagainya, kan. Hihihi. Apa kaitannya dengan tajuk aku arini? Entah!! Mmuaahhahahaha!

 Takde la! Actually, aku nak bagitau ‘membaca’ ni adalah perkara yang selalu ditulis mahupun dijawab jika kita ditanya mengenai hobi kita. Mudah, dan memang semua orang membaca. Benda yang paling mudah untuk disebut apabila ditanya secara spontan.

Aku? Of course aku sangat suka membaca. Tapi, tidaklah sampai macam orang kata ‘ulat buku’. Belum tahap tu lagi. Tapi, yes! Memang aku minat membaca. Novel, majalah-majalah, are my top favourite things to read. Buku jenis ‘autobiografi’ aku sangat suka. Tapi, nama-nama makhluk yang terpilih je la aku suka, and for sure to be taken as example is, “Dr. Mahathir bin Mohamad”. Heh heh heh! Tapi yang aku ada buku pasal Tun M ni, jenis animasi tau! Semangat nak baca! Karya E. Yu kalau tak silap aku.

Membaca ni mudah. Malahan, setiap hari kita akan membaca. Mesej, whatsapp, facebook, kena baca, kan. Hihihi.

Hmm. Dah petang-petang macam ni, tak tau nak tulis apa.

So, rasanya sampai sini dulu coretan aku mengenai ‘membaca’. Sebab tak tau nak ‘menulis’ apa. Huhu.

Oh ya! Sekarang ni, aku sedang membaca novel karya Hadi Fayyadh – “Semusim Di Barzakh”. Baru sampai di tanganku semalam!

Till then!

#Salam kasih sayang!



No comments:

Post a Comment