Sunday 24 January 2016

III~~ANGEL & HEART~~

Teks               :           Azaliza binti Salmin
Foto                :           Mr. Google




Heart  :           It happened again, babe! It happened again! I hate it!

Angel  :           Nape ni? Sabarlah..kau dah ditakdirkan di uji sebegitu rupa! 
                       Redha je lah!

Heart  :           Semudah itu? Memaafkan, buat lagi, maaf balik, buat semula 
                       benda yang sama?! Di mana letaknya keihklasan dalam meminta 
                       maaf tu? Janji takkan berulang, tapi, benda yang sama berlaku
                       setiap kali! Apa tu?!!

Angel  :           Mungkin, dia masih dalam proses pembelajaran…kot..

Heart  :           Begini lama?! Huh!

Angel  :          Sabarlah…….

Heart  :           Mungkin perlu sesuatu yang boleh sedarkan dia dari lena yang 
                       panjang!

Angel  :           Maksud kau?

Heart  :           Apa-apa aje! Yang mampu buat dia sedar! Nah! Bagaimana aku 
                       tidak terus dengan keasyikan aku sendiri, andai begini aturan 
                       kehidupan sebenar aku?! Aku hanya insan biasa! Yang 
                       dambakan kehidupan yang menggembirakan! Aku bukan mahu 
                       sentiasa gembira, tapi aku mahu saat-saat duka aku bertukar 
                       menjadi lebih menenangkan! Bukan asyik ulang kesilapan yang 
                       sama je! Kau faham?!!

Angel  :           Err…hampir….Hmm, dear..kau berserah sahaja pada Yang Maha
                       Esa! Itu lebih menenangkan. Percaya pada aku.


Heart  :           …….Ya…itu yang sentiasa akau lakukan, dan akan terus
                       lakukan…….

No comments:

Post a Comment